Obchodní podmínky

Obchodní podmínky

Všeobecné obchodní podmínky

I. Základní ustanovení


  1. Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen "VOP") Pavlíny Hornákové, se sídlem Veliš 50, Veliš, PSČ: 257 06, IČO: 733769737, zapsané v živnostenském rejstříku vedeném Městským úřadem Vlašim ode dne 11. 6. 2003 (dále jen "poskytovatel") upravují v souladu s ustanovením § 1751 odst. 1, § 1746 odst. 2 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen "občanský zákoník") vzájemná práva a povinnosti vzniklé v souvislosti nebo na základě smlouvy o poskytování služeb (dále jen "smlouva") uzavírané mezi poskytovatelkou a klientem prostřednictvím elektronických prostředků komunikace.
  2. Kontaktní údaje poskytovatelky jsou e-mail: lehla.sukhi@gmail.com; tel. č. +420 728 936 229
  3. webové stránky www.vykladkarty-lila.cz (dále jen "webové stránky"). Poskytovatelka neposkytuje jiný prostředek on-line komunikace, pokud dále není uvedeno jinak.
  4. Klientem se rozumí každý, kdo naváže kontakt s poskytovatelkou prostřednictvím elektronických prostředků a/nebo s poskytovatelkou prostřednictvím elektronických prostředků uzavře smlouvu. Podnikatel je každý, kdo samostatně vykonává na vlastní účet a odpovědnost výdělečnou činnost živnostenským nebo obdobným způsobem se záměrem činit tak soustavně za účelem dosažení zisku. Spotřebitel je každý člověk, který mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného výkonu svého povolání uzavírá smlouvu s podnikatelem nebo s ním jinak jedná.
  5. VOP co do ustanovení týkajících se spotřebitelů se nevztahují na případy, kdy osoba, která uzavře s poskytovatelkou smlouvu, je právnickou osobou či osobou, jež jedná při uzavírání smlouvy v rámci své podnikatelské činnosti nebo v rámci svého samostatného výkonu povolání.
  6. Smlouva mezi klientem a poskytovatelkou je zpravidla uzavírána v ústní podobě a není archivována. Obsah smlouvy, který je nahrazen VOP je archivován v elektronické podobě a je přístupný na žádost klienta. Ustanovení odchylná od VOP je možné sjednat ve smlouvě. Odchylná ujednání ve smlouvě mají přednost před ustanoveními VOP. Ustanovení VOP jsou nedílnou součástí smlouvy. Smlouva a VOP jsou sjednány v českém jazyce. Znění VOP může poskytovatelka měnit či doplňovat. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění VOP.
  7. Poskytovatelka není plátcem DPH. Veškeré platby jsou přijímány v českých korunách (CZK).

II. Poskytnutí služby osobního rozvoje

a) Uzavření smlouvy

  1. Poskytovatelka nabízí služby výkladu karet, poradenství a související služby v oblasti osobního rozvoje a spirituálních poradenských služeb (dále jen "služby"). Poskytovatelka zpřístupňuje informace o poskytovaných službách prostřednictvím webové stránky (dále také jen "nabídka").
  2. Webové stránky umožňují klientům zejména prohlížení aktuálně nabízených služeb včetně uvedení cen poskytovaných služeb, vyhledávání požadovaných položek a možnost objednání vybrané služby. Ceny jsou uvedeny včetně daně z přidané hodnoty a všech souvisejících poplatků. Poskytnuté ceny při objednávce jsou ceny konečné. Ceny zůstávají v platnosti po dobu, kdy jsou na webových stránkách. Tímto ustanovením není dotčena možnost provozovatele uzavřít smlouvu za individuálně sjednaných podmínek.
  3. Veškerá prezentace služeb umístěná na webových stránkách je informativního charakteru a poskytovatelka není povinna uzavřít smlouvu ohledně této služby. Poskytovatelka vylučuje použití ustanovení § 1732 odst. 2 občanského zákoníku.
  4. Klient objednává službu distančním způsobem přímo u provozovatele, a to prostřednictvím kontaktního formuláře na webových stránkách, SMS zprávy poskytovatelce nebo telefonického hovoru s poskytovatelkou.
  5. Odesláním objednávky klient stvrzuje, že se seznámil s těmito VOP a že s nimi souhlasí. Tyto obchodní podmínky tvoří nedílnou součást uzavřené smlouvy. V případě objednání služby prostřednictvím telefonického hovoru nebo SMS zprávy klient uzavřením smlouvy stvrzuje, že se s těmito VOP seznámil a že s nimi souhlasí.
  6. Smlouva je uzavřena okamžikem, kdy poskytovatelka potvrdí objednávku, kterou obdržela a takové potvrzení objednávky je doručeno klientovi. V případě, že je smlouva uzavírána prostřednictvím telefonického hovoru, k uzavření smlouvy dojde v okamžiku oboustranného odsouhlasení podmínek smlouvy.
  7. Poskytovatelka si vyhrazuje právo neuzavřít smlouvu nebo odstoupit od smlouvy v případě, že již službu nedodává a/nebo se zásadně změnila cena poskytované služby. V případě, že tato situace nastane, poskytovatelka bude neprodleně kontaktovat klienta za účelem dohody o dalším postupu. V případě, že klient zaplatil již část nebo celou částku ceny, bude mu tato částka převedena zpět na jeho účet nebo adresu v nejkratším možném termínu, a to do 10 pracovních dnů, nejpozději však do 30 dnů od nepotvrzení či odstoupení od smlouvy ze strany poskytovatelky.
  8. Poskytovatelka si dále vyhrazuje právo odmítnout objednávku klienta, který v minulosti řádně a včas nezaplatil závazně objednanou službu. Dále je poskytovatelka oprávněna odmítnou službu klientovi, který při dříve poskytnuté službě nedodržel sjednaný termín služby a/nebo se choval k poskytovatelce hrubě či urážlivě.
  9. Klient souhlasí s použitím komunikačních prostředků na dálku při uzavírání smlouvy. Náklady vzniklé klientovi při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením smlouvy (náklady na internetové připojení, náklady na telefonní hovory) si hradí klient sám, přičemž tyto náklady se neliší od základní sazby.

b) Poskytování a úhrada služeb

  1. Pokud není dále uvedeno jinak, služby jsou poskytovány poskytovatelkou telefonicky nebo osobně. Telefonické konzultace probíhají tak, že klient zavolá poskytovatelce v přesně sjednaný termín. Osobní konzultace probíhají tak, že klient se sejde s poskytovatelkou v přesně sjednaný termín na předem sjednaném místě.
  2. Podmínkou poskytnuté služby je úhrada ceny za poskytovanou službu. Poskytování služby začíná běžet v přesně domluvenou hodinu. V případě, že klient nebude v domluvenou hodinu na poskytnutí služby připraven, zmeškaný čas se započítává do doby poskytování služby. V případě, že v domluvenou hodinu nebude připravena poskytovatelka, nahradí promeškaný čas klientovi v náhradním termínu. Pokud služba neproběhne z důvodů na straně klienta, aniž by klient svou neúčast omluvil nejméně 48 hodin předem, má se za to, že služba byla poskytnuta.
  3. Poskytovatelka se zavazuje zachovávat mlčenlivost o všech skutečnostech, které se týkají soukromí či obchodního tajemství klienta, a jejichž prozrazení by mohlo vést k poškození klienta. Obsah konzultace je důvěrný.
  4. Poskytovatelka výslovně prohlašuje, že neposkytuje služby diagnostiky zdravotního či psychického stavu klienta, tj. služby psychoterapeuta ani psychologa, registrovaného odborníka či lékaře a žádná z poskytnutých služeb nemá za cíl nahradit rady těchto osob. Poskytnuté služby nenahrazují zdravotní péči. Poskytovatelka nenese odpovědnost za výsledky v duševním rozvoji klienta, neboť ty jsou závislé na celkové práci v oblasti duševního rozvoje.
  5. Cena poskytnuté služby je hrazena bezhotovostním převodem na účet. Poskytovatelka vystaví ohledně platby prováděné na základě smlouvy klientovi daňový doklad – fakturu. Daňový doklad – faktura je zaslána klientovi na jím uvedenou elektronickou adresu. Smluvní strany si sjednávají splatnost do 7 dnů od uzavření smlouvy, když závazek klienta je splněn okamžikem připsáním příslušné částky na účet poskytovatelky.
  6. Případné slevy z ceny poskytnuté poskytovatelkou klientovi nelze vzájemně kombinovat.

c) Práva z vadného plnění

  1. Práva a povinnosti smluvních stran ohledně práv z vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými předpisy (zejména ustanovením § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174 občanského zákoníku).
  2. Poskytovatelka odpovídá klientovi, že služba bude poskytnuta řádně a kvalitně. Zejména poskytovatelka odpovídá klientovi, že: a) poskytovaná služba bude v rozsahu a kvalitě, které si smluvní strany ujednaly, b) poskytovaná služba se hodí k účelu, který pro její využití poskytovatelka uvádí nebo ke kterému se poskytovaná služba tohoto druhu obvykle využívá, c) poskytovaná služba vyhovuje požadavkům právních přepisů.
  3. Klient je povinen uplatnit právo z vady, která se vyskytne u poskytované služby, bez prodlení poté, co se o vadě dozví.
  4. Je-li vadné plnění podstatným porušením smlouvy, a to: a) na odstranění vady poskytnutím služby bez vady, b) na přiměřenou slevu z ceny, nebo c) odstoupit od smlouvy. Klient sdělí poskytovatelce, jaké právo si zvolil, při oznámení vady, nebo bez zbytečného odkladu po oznámení vady. Provedenou volbu nemůže klient změnit bez souhlasu poskytovatelky, vyjma případů upravených v § 2106 odst. 2 občanského zákoníku. Je-li vadné plnění nepodstatným porušením smlouvy, má klient zejména práva dle § 2107 občanského zákoníku, a to na odstranění vady, anebo na přiměřenou slevu z ceny. Neodstraní-li poskytovatelka vadu poskytované služby včas nebo vadu odmítne odstranit, může klient požadovat slevu z ceny, anebo může od smlouvy odstoupit. Provedenou volbu nemůže klient změnit bez souhlasu poskytovatelky.
  5. Práva z vadného plnění uplatňuje klient u poskytovatelky ("reklamace"), a to prostřednictvím e-mailu poskytovatelky. Za okamžik uplatnění reklamace se považuje okamžik, kdy poskytovatelka obdržela od klienta reklamaci. Poskytovatelka je povinna klientovi potvrdit, že reklamaci obdržela, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace klient požaduje; poskytovatelka je dále povinna klienta informovat o vyřízení reklamace, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace. Poskytovatelka rozhodne o reklamaci ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů. Reklamace vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů od jejího uplatnění, nedohodnou-li se smluvní strany jinak.

d) Ukončení smlouvy

  1. Poskytovatelka je oprávněna smlouvu vypovědět bez výpovědní doby v případě, že:
  1. klient poruší sjednané podmínky a nenapraví takové porušení ani v dodatečné lhůtě 5 dnů;
  2. klient neuhradil cenu služeb řádně a včas.
  1. V případě výpovědi smlouvy dle ustanovení odst. 1 tohoto článku VOP nemá klient právo na vrácení poskytnutého plnění, a to ani částečně.
  2. V případě, že se klient rozhodne nevyužít služeb poskytovatelky v plném rozsahu, nevzniká mu právo na vrácení plnění, a to ani částečně.

III. Práva spotřebitele

Spotřebitel má tato práva, která se nevztahují na podnikatele:

  1. Informace před uzavřením smlouvy jsou zveřejněny prostřednictvím nabídky a v těchto VOP.
  2. Spotřebitel souhlasí s tím, že poskytovatelka může započít s poskytováním služby dle smlouvy uzavřené v souladu s VOP neprodleně po jejím uzavření, a to i před uplynutím zákonné lhůty pro odstoupení od smlouvy. Spotřebitel bere na vědomí, že pokud dojde ke splnění závazků poskytovatelky ze smlouvy uzavřené podle těchto VOP před uplynutím zákonné lhůty pro odstoupení od smlouvy, nemá spotřebitel v důsledku vyslovení souhlasu podle předchozí věty právo na odstoupení od smlouvy dle ustanovení § 1829 odst. 1 občanského zákoníku.
  3. Nejde-li o případ, kdy nelze od smlouvy odstoupit (ustanovení odstavce b) tohoto článku) je spotřebitel oprávněn od smlouvy uzavřené dle těchto VOP odstoupit, a to ve lhůtě čtrnácti dnů od jejího uzavření. Právo odstoupit od smlouvy v zákonné lhůtě 14 dní, spotřebitel uplatní tak, že zašle poskytovatelce písemné odstoupení od smlouvy, a to ve formě e-mailu na její e-mailovou adresu.
  4. Klient se může obrátit se stížností na poskytovatelku také na orgán dohledu nebo státního dozoru.
  5. Vyřizování stížností spotřebitelů zajišťuje poskytovatelka prostřednictvím elektronické adresy uvedené v základních ustanovení VOP. Informaci o vyřízení stížnosti spotřebitele zašle poskytovatelka na e-mail.
  6. K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů ze smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 567/15, Praha 2, PSČ: 120 00, IČO: 000 20 869, internetová adresa: https://adr.coi.cz/cs. Pro řešení sporů je možné využít také platformu nacházející se na internetové adrese https://ec.europa.eu/consumers/odr.
  7. Evropské spotřebitelské centrum Česká republika, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, internetová adresa: https://www.evropskyspotrebitel.cz je kontaktním místem podle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 ze dne 21. května 2013 o řešení spotřebitelských sporů on-line a o změně nařízení (ES) č. 2006/2004 a směrnice 2009/22/ES (nařízení o řešení spotřebitelských sporů on-line).
  8. Poskytovatelka je oprávněna k poskytování služeb na základě živnostenského oprávnění. Živnostenskou kontrolu provádí v rámci své působnosti příslušný živnostenský úřad. Dozor nad oblastí ochrany osobních údajů vykonává Úřad pro ochranu osobních údajů. Česká obchodní inspekce vykonává ve vymezeném rozsahu mimo jiné dozor nad dodržováním zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů.

IV. Ochrana osobních údajů, zasílání obchodních sdělení a ukládání cookies

  1. Svou informační povinnost vůči klientovi ve smyslu čl. 13 Nařízení Evropského parlamentu a Rady 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů) (dále jen "nařízení GDPR") související se zpracováním osobních údajů klienta pro účely plnění smlouvy, pro účely jednání o smlouvě a pro účely plnění veřejnoprávních povinností poskytovatelky plní poskytovatelka prostřednictvím zvláštního dokumentu.
  2. Klient souhlasí ve smyslu ustanovení § 7 odst. 2 zákona č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti a o změně některých zákonů (zákon o některých službách informační společnosti), ve znění pozdějších předpisů, se zasíláním obchodních sdělení poskytovatelky na e-mail klienta. Svou informační povinnost vůči klientovi ve smyslu čl. 13 nařízení GDPR související se zpracováním osobních údajů klienta pro účely zasílání obchodních sdělení plní poskytovatelka prostřednictvím zvláštního dokumentu.

V. Doručování

  1. Klientovi může být doručováno na e-mail, a to včetně daňových dokladů – faktur.

VI. Závěrečná ustanovení

  1. Smluvní vztah mezi poskytovatelkou a klientem, který je spotřebitel se řídí těmito VOP a příslušnými ustanoveními občanského zákoníku, a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, jakož i předpisy souvisejícími.
  2. Smluvní vztah mezi poskytovatelkou a klientem, který není spotřebitel, se řídí těmito VOP v rozsahu, ve kterém se ho týkají, a příslušnými ustanoveními občanského zákoníku.
  3. Poskytovatelka si vyhrazuje právo na změnu obsahu VOP.
  4. Na smluvní vztah mezi poskytovatelkou a klientem, jehož součástí jsou tyto VOP, se neuplatní ustanovení § 1793 občanského zákoníku (neúměrné zkrácení) ani § 1796 (lichva) občanského zákoníku, pokud jde o podnikatele. Poskytovatelka a klient na sebe bere riziko nebezpečí změny okolností ve smyslu ustanovení § 1765 občanského zákoníku.
  5. Odpověď klienta s dodatkem či odchylkou ve smyslu § 1740 odst. 3 občanského zákoníku není přijetím nabídky na uzavření smlouvy, ani když podstatně nemění podmínky nabídky.
  6. Je-li některé ustanovení VOP neplatné nebo neúčinné, nebo se takovým stane, namísto neplatných ustanovení nastoupí ustanovení, jehož smysl se neplatnému ustanovení co nejvíce přibližuje. Neplatností nebo neúčinností jednoho ustanovení není dotknutá platnost ostatních ustanovení VOP.
  7. Pokud vztah založený smlouvou obsahuje mezinárodní (zahraniční prvek), pak strany sjednávají, že vztah se řídí českým právem. Volbou práva podle předchozí věty není klient, který je spotřebitelem, zbaven ochrany, kterou mu poskytují ustanovení právního řádu, od nichž se nelze smluvně odchýlit, a jež by se v případě neexistence volby práva jinak použila dle ustanovení čl. 6 odst. 1 Nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 593/2008 ze dne 17. června 2008 o právu rozhodném pro smluvní závazkové vztahy (Řím I.).
  8. Tyto VOP vstupují v platnost dne 1. 5. 2025